• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Råd angående samlingslån med medsökande

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Hej,

Som vissa av er vet som läst i min andra tråd släppte jag bomben häromdagen och berättade för mina nära om min skuld på en miljon kronor. Jag har nu fått en ett generöst erbjudande att ha med en person som medsökande för att försöka samla en del av lånen.

Det skulle handla om ett samlingslån på 400K för att drastiskt minska på månadskostnaden som just nu kostar 11K enbart för den delen. Problemet är att jag inte vet om det kommer att gå då jag har färska UC´s?

Jag: 15.7% UC, 9 förfrågningar, senaste var denna månaden.. 306K inkomst, har just nu i snitt 31-32K brutto i månaden och har fast anställning på stabilt jobb. Låga boendekostnader.

Medsökande: Antar 0.1% men inte kollat än. Antar att det inte finns några förfrågningar heller men ej kollat. Personen har cirka 75-80K brutto i månaden, inga skulder.

Givetvis kan man tänka att det bästa vore att medsökande sökte åt mig själv men jag vill helst stå med på lånet, planen längre fram när jag har rent kontoutdrag på minst ett år och arbetat ner ett annat lån helt är att försöka samla ALLT hos en storbank; åtminstone försöka sikta mot det hållet.

Vad tror ni, blir det ändå automatiskt avslag pga färska UC´s trots att jag har medsökande eller hur bör man tänka här? Uppskattar input. Och ett stort tack till alla fina kommentarer och ert stöd. <3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Jag hade nog låtit personen stå på lånet själv och skrivit ett avtal sinsemellan där villkor osv står.
När du fått bättre kreditvärdighet så kan du lösa ut lånet som din vän står på genom ett samlingslån.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Jag hade nog låtit personen stå på lånet själv och skrivit ett avtal sinsemellan där villkor osv står.
När du fått bättre kreditvärdighet så kan du lösa ut lånet som din vän står på genom ett samlingslån.

Jo jag vet att det finns fördelar till det och att det egentligen inte gör någon skillnad alls om jag skulle skita i att betala (vilket jag givetvis inte planerar).

Det låter bara som mycket att be om, trots att det som sagt inte gör någon skillnad. Får se hur vi lägger upp det..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp